Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: verzekering en taxatie  (gelezen 5874 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Harry

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 29
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Leveroy
  • 6. Provincie: Limburg
verzekering en taxatie
« Gepost op: 05-10-2020 10:45 »
Goedemorgen alle,

Er zijn veel verzekeraars, maar de premies variërend nog al.
Is er via de vereniging iets geregeld? welke verzekeringmaatschappij kunnen jullie me aanbevelen?
Een andere vraag gaat over de taxatie, zijn hier ook afspraken over gemaakt met taxateurs? welke kunnen jullie me aanbevelen? het liefst bij mij in de buurt, ik woon in midden Limburg.

MVG. Harry

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: verzekering en taxatie
« Reactie #1 Gepost op: 05-10-2020 18:23 »
Beste Harry,
We hebben binnen onze vereniging niets hiervoor geregeld, dat is een kwestie van zelf zoeken op de markt. Lidmaatschap van onze vereniging levert soms wat korting op of kan voorwaarde zijn om je Dyane of Acadiane te verzekeren.
Voor de taxatie is er een mogelijkheid om je bij de Amivereniging te vervoegen bij Han Goossens als lid van de Dyanevereniging. https://www.amivereniging.nl/
Maar let wel op of de verzekering die je op het oog hebt hem als taxateur accepteert. Wij hebben als vereniging met geen enkel bedrijf connecties en we bevelen ook niemand aan, omdat we graag onafhankelijk blijven.
Je kunt hier zoeken naar een taxateur bij je in de buurt en sommige verzekeringen bieden ook een (aantal) taxatiedagen aan:
https://www.fehac.nl/taxateurs-overzichtslijst-google-maps/
https://www.taxateurs-vrt.nl/
Veel succes!
Dyane: een wereldwonder

Offline Harry

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 29
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Leveroy
  • 6. Provincie: Limburg
Re: verzekering en taxatie
« Reactie #2 Gepost op: 06-10-2020 20:41 »
Quinten, hartelijk dank voor de info en de tips.
Heb een taxateur kunnen vinden.

GRT. Harry

Offline Roel van de Wal

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 115
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 5. Woonplaats: St. Michielsgestel
  • 6. Provincie: NB
Re: verzekering en taxatie
« Reactie #3 Gepost op: 06-10-2020 22:52 »
In mijn werkzame periode in financiële dienstverlening- tot 2006 mijn eigen assurantiekantoor -, heb ik regelmatig advies gegeven aan klanten om een oudere auto met bepaalde waarde te laten taxeren, wel door een erkende taxateur.
Niet specifiek voor een eventuele casco dekking, het z.g. All Risks, maar wel voor het voorkomen van een hoop ellende bij schade.
Stel, maanden lang gezwoegd om jouw Dyane of Acadiane in een redelijke staat te brengen en op een verkeerd moment wordt er schade toegebracht aan jouw auto buiten jouw toedoen. Een onverlaat die geen voorrang verleent, schade in het verkeer - verhaal schade -, brandstichting (moeten we niet aan denken) of in een geval dat de auto tijdens werkzaamheden bij een garage van de brug valt. Denk in dat laatste geval dat zoiets niet kan voor komen, helaas....
Dan begint altijd het gekrakeel over de waarde van de auto, geloof mij maar; er zijn  bijna geen ergere "honden" dan verzekeringmaatschappijen."(excuses)".
Daar gaat het over de dagwaarde en die gasten kennen geen emotionele waarde, voor hen is er maar één prijs, de oudijzerprijs.
Kan in een dergelijke situatie een "erkent" taxatierapport worden overlegt, dan scheelt dat een grote hoop ellende en verdriet.
Let wel, ik zeg niet dat het een garantie is, maar wel een basis om op te staan.

Oh ja, dit onderwerp laat me herinneren dat ik op dit moment een bakker ben die z'n eigen brood niet eet :-\ :-\. of gegeten heeft.  Dus dank voor het starten van deze opmerking, voor mij ook werk aan de "winkel".

Tot slot, uiteraard zijn wij allemaal heel benieuwd op het bedrag waarop jouw auto is/wordt getaxeerd. Mogen wij dat t.z.t. weten?

met groet,

Roel

Offline Harry

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 29
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Leveroy
  • 6. Provincie: Limburg
Re: verzekering en taxatie
« Reactie #4 Gepost op: 07-10-2020 18:38 »
Bedankt voor de info, de keurmeester van het RDW zei dit ook al tegen me.
Ga dit zeker doen.
Laat weten wat de taxatie waarde is. Hou jullie op de hoogte.

GRT. Harry