Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: De Wondere Wereld Van Upu-Bennu  (gelezen 39581 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Tijd om me voor te stellen
« Reactie #30 Gepost op: 16-06-2015 08:40 »
Goed bezigggg

Offline Alban Paul

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 41
  • Aut viam inveniam aut faciam
    • Monsieur Grat Photography
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Tijd om me voor te stellen
« Reactie #31 Gepost op: 19-06-2015 22:33 »
Deze week de slang van de koelfan behuizing naar het luchtfilter sluitend gemaakt met een klemring

De provisorische ontgrendeling van de motorkap die ik in elkaar gebeund heb besloot deze week dat ie er geen zin meer in had. Verschillende pogingen om het te herstellen hadden geen succes dus we hebben rigoreuze maatregelen genomen. Het systeem is nu geheel omzeild door het verwijderen van de pin aan de onderzijde van de kap. De riempjes zijn opnieuw gemonteerd, nu met extra ringen om zeker te zijn dat ze niet losschieten, ze vormen nu samen met de tweede trap van de ontrgendeling (de haak die je naar achteren moet duwen) het enige slot van de kap.


En, zoals je ziet, is er wat extra op de neus verschenen. Ik ben nog steeds niet zeker over de bullbar, maar wilde toch iets voor op hebben als minimale bescherming, maar de originele bumper vind ik nog altijd geen pan, en opeens viel het me in: de rozetten. Dus die hebben we gemonteerd. Aan de achterzijde gaan we komende week hetzelfde doen, maar dan horizontaal.





Tenslotte is er dan het eerder beloofde nieuws over de bank. Afgelopen week heb ik bij een vriend het frame van een neerklapbare achterbank weggehaald, zoals die in een Commercial als de mijne hoort. Deze heb ik vervolgens samen met mijn oude gewone bank geruild bij een andere vriend voor een beklede neerklapbare bank, de bekleding gaat tzt net als de rest van het interieur vervangen worden voor een stof die me meer aan staat, maar wat heerlijk dat ik nu de bank makkelijk kan omklappen en wegkantelen.







(Ik weet het, het is een zooitje in mijn waggie, morgen hopelijk de tijd om even goed te reorganiseren)

Trouwens ook leuk: op het kenteken staat dat mijn motor 24kw, of te wel 32pk heeft, maar een blik op het serienummer en onder de kap bewijst dat dat niet klopt, want ik heb niet de 32pk M28 motor, maar een vroege 28pk M28/1 motor (vroeg want niet voorzien van oliefilter zoals vanaf november 1969 te doen gewoonlijk)
« Laatst bewerkt op: 14-05-2016 12:38 door Alban Paul »
Aut viam inveniam aut faciam

Offline Jodeuchevoo

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 190
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
Re: Tijd om me voor te stellen
« Reactie #32 Gepost op: 20-06-2015 13:51 »
Hallo Alban,
Nagekomen bericht afgelopen magazijndag mbt zonneklep.
Ik heb op de afgelopen magazijndag een alternatieve bevestigingsmethode voor jouw zonne/wind/klep in het magazijn gedropt.Was nl in de veronderstelling dat je langs zou.
Het zijn 2 klemblokjes waar een beugel op gemonteerd is die precies om de uiteinden van de staaf van de zonneklep past. ( 9 mm )
Ik had in mijn vorige 18pk een zonneklep die op deze manier bevestigd was.
Ik heb ze voor jouw daargelaten.Ze zijn in het magazijn te koop.Opbrengst voor de magazijnkas.
Zie bijgevoegde schets.
Je dient er wel op te letten dat je de klep op voldoende afstand van de voorruit monteerd. Dit om de ontgrendeling van het dak open te kunnen klikken.
De schroeven die de staaf inklemmen dusdanig aandraaien dat er voldoende wrijving is dat de klep nog omhoog gezet kan worden, maar deze door de rijwind niet vanzelf om wil buigen.
Heeft bij mijn 18pk altijd goed gewerkt.
Bij interesse contact opnemen met Menno.

Groeten
Jo


Offline Alban Paul

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 41
  • Aut viam inveniam aut faciam
    • Monsieur Grat Photography
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Tijd om me voor te stellen
« Reactie #33 Gepost op: 20-06-2015 13:55 »
Hallo Jo.

Super.

Was inderdaad de bedoeling, maar het kwam er niet van. Eerdt volgende magazijn dag kom ik ze op pikken. Ik zal Menno nog even een bericht sturen.

Ziet er uit als de perfecte oplossing. Dank voor de moeite.

Gr.
Alban


Sent from my iPhone using Tapatalk
Aut viam inveniam aut faciam

Offline Jodeuchevoo

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 190
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
Re: Tijd om me voor te stellen
« Reactie #34 Gepost op: 20-06-2015 14:39 »
Het is een zogenaamd "muurblokje". Wordt (werd) in de bliksembeveiliging toegepast om koperen leidingen tegen gevels te monteren.

Offline Alban Paul

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 41
  • Aut viam inveniam aut faciam
    • Monsieur Grat Photography
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Tijd om me voor te stellen
« Reactie #35 Gepost op: 27-06-2015 11:20 »
Deze week mijn tweede achterklep eindelijk onderhanden kunnen nemen nadat er een perfect beschadigd dakje was opgedoken om het mee te bekleden. Het idee van alweer een jaar geleden om een ode te brengen aan de oereend met zijn dak tot de bumper is daarmee rindelijk verwezenlijkt. De sluiting is gedaan met dezelfde riempjes als de motorkap, afkomstig van mehari's. Was ook de eerste keer dat ikzelf een ruit heb geplaatst, eerste poging meteen geslaagd.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Aut viam inveniam aut faciam

Offline Jodeuchevoo

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 190
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
Re: Tijd om me voor te stellen
« Reactie #36 Gepost op: 27-06-2015 16:34 »
Alban, eerlijkheidshalve kan ik wel zeggen dat ik het resultaat niet mooi vind.
APART:OK
MOOI:NEE

Offline Alban Paul

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 41
  • Aut viam inveniam aut faciam
    • Monsieur Grat Photography
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Tijd om me voor te stellen
« Reactie #37 Gepost op: 27-06-2015 17:23 »
Dat mag ook ;)
En daar eerlijk over zijn waardeer ik meer dan mensen die uit beleefdheid altijd maar ooh en aah en wat mooi en ja en amen zeggen

Sent from my iPhone using Tapatalk
Aut viam inveniam aut faciam

Offline Menno

  • DVN bestuur
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 241
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Oud Gastel
  • 6. Provincie: Brabant
Re: De Wondere Wereld Van Upu-Bennu
« Reactie #38 Gepost op: 29-06-2015 21:17 »
Om nog wat verder te gaan richting oer-eend: je zou nog mbv donkere folie de achterruit (optisch) kunnen verkleinen tot zon ovaaltje.

T is maar n ideetje...  ;D
Dyane: Godin van de A-types (JV)

Offline Jodeuchevoo

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 190
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
Re: De Wondere Wereld Van Upu-Bennu
« Reactie #39 Gepost op: 29-06-2015 22:30 »
Koop dan gewoon een oude eend, lijkt mij een simpelere oplossing.(wel wat duurder)

Offline Alban Paul

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 41
  • Aut viam inveniam aut faciam
    • Monsieur Grat Photography
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: De Wondere Wereld Van Upu-Bennu
« Reactie #40 Gepost op: 29-06-2015 22:38 »
Het idee is om, terwijl de bekleding optisch de illusie wekt dat, zoals bij een oereend, het dak tot de bumper doorloopt, intussen de karakteristieke vorm van de Dyane achterklep wel te behouden en respecteren, de grote ruit is daar integraal deel van.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Aut viam inveniam aut faciam

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: De Wondere Wereld Van Upu-Bennu
« Reactie #41 Gepost op: 04-07-2015 09:50 »
Ik vind het knap bedacht! Complimenten.
Mooi of niet; uniek is het absoluut, en daar houd ik wel van; mensen die hun eigen identiteit creƫren.
Of die nu met een glim-glim / blink-blink / orgineel-NOS / rat-look of wat dan ook voiture rijden; plezier hebben in hetgeen je doet is eerlijk naar jezelf (en naar anderen).

Offline Alban Paul

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 41
  • Aut viam inveniam aut faciam
    • Monsieur Grat Photography
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: De Wondere Wereld Van Upu-Bennu
« Reactie #42 Gepost op: 21-07-2015 02:17 »
Eigenlijk was het de bedoeling dat de eerst volgende update zou gaan over het installeren van de zonneklep, nu ik met dank aan de mannen van het magazijn de steunen daarvoor binnen heb.


Maar helaas, Upu besloot vandaag dat er eerst wat anders moet gebeuren.

Ik was opweg naar Nijmegen om een vriendin en haar moeder naar een vakantiepark te brengen toen, zo'n 15 km voor we aankwamen alles fout ging.

Het begon allemaal met een knal. Eerste gedachte was een steen die onder het chassis opsprong, maar dat was het niet. De motor begon als een dolle te draaien en het gaspedaal kwam niet meer omhoog. De conclusie was meteen helder, de veer van het pedaal was gesprongen, waarschuwingslichten aan, koppeling ingetrapt en de vluchtstrook op om zo snel mogelijk tot stilstand te komen. Te laat bedacht dat ik het contact intussen kon verbreken, dus de motor draaide intussen zonder weerstand op volle toeren. Zodra we stilstonden het pedaal handmatig omhooggetrokken en het contact alsnog uitgezet. Kap open, veer gerepareerd (hij was gebroken bij het haakje aan de kant van de stang, stukje omgebogen en een provisorisch haakje van gemaakt en weer aangesloten)

TOen ik de motor weer startte klonk het al niet goed, en vermogen was ver te zoeken. Dus we zijn de snelweg afgegaan, want veel te druk en alles reed me veel te snel langs, en hebben een parkeerplek opgezocht. E.e.a. nagezien en geprobeerd, maar de herrie bleef en het vermogen bleef weg. Lijkt dat ik nog maar 1 cilinder heb en dat de andere naar de gladiolen is.

Uiteindelijk door de KNAC een transport laten sturen die de wagen morgen naar de garage brengen, ben benieuwd wat er aan de hand is. Grote kans dat ik daar pas over een maand achterkom, want de garage is een maand lang meestentijds gesloten ivm vakantie.  :(

« Laatst bewerkt op: 14-05-2016 12:41 door Alban Paul »
Aut viam inveniam aut faciam

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: De Wondere Wereld Van Upu-Bennu
« Reactie #43 Gepost op: 23-07-2015 14:29 »
Baaaalen  :(
Maar zulke dingen kunnen gebeuren...
Sterkte ermee en hopelijk valt de schade mee.

Offline Alban Paul

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 41
  • Aut viam inveniam aut faciam
    • Monsieur Grat Photography
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: De Wondere Wereld Van Upu-Bennu
« Reactie #44 Gepost op: 23-07-2015 14:44 »
Inmiddels de leenwagen, een Fiesta van Logicx, weer ingeleverd en de leen Dyane van mijn garage opgehaald.

We hebben vandaag even vluchtig gekeken en eerste indicatie is dat het probleem hem in de tuimelaars of de cilinderkop zit. In ieder geval hebben allebei de cilinders compressie, en da's een goed teken.

Woensdag gaan we verder kijken.

Grappig genoeg is de leen Dyane een wagen waar ik een paar jaar geleden nog naar gekeken heb om te kopen (indertijd eindigde ik uiteindelijk met de voormalige leen Ami van een andere garage), maar hij stond toen bij mijn garage met de neus nog in kreukelsnte wachten op herstel. Uiteindelijk zijn ze daar twee jaar mee bezig geweest, maar nu is het een voortreffelijk rijdende wagen en 1 van de oudste nog rijdende originele NL Dyanes


Aut viam inveniam aut faciam