Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Stuurstang demonteren. Hoe moet dat ?? (uit het oude forum)  (gelezen 9572 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jeroen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 640
    • Schermertreffen
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Eric Clemens
Woonplaats: Vianen  03-03-06 00:49
--------------------------------------------------------------------------------
Wordt nog weinig gepost hier toch maar eens proberen met een vraagje: ik wil de stuurstang van mijn Dyane demonteren (koets moet eraf). Ik heb het stuurslot eruit maar ik zou niet weten hoe ik die vreemde conische bouten los krijg waarmee het stuurhuis vastzit. Ik neem aan dat die los moeten. In de vraagbaak staat iets over speciaal gereedsschap maar misschien is er een truukje?

 
Willem
Homepage 03-03-06 16:33
--------------------------------------------------------------------------------
Stuurstang demonteren.
Vijl twee platte kanten aan de conische bout en zet er een goed passende tang op. Tip: zet het boutje eerst een paar dagen goed in de kruipolie.
Lukt dat niet, zaag er een gleuf bij om er ook een schroevendraaier op te zetten.
Lukt dit allemaal niet, vijl hem dan vlak af, geef hem een goede centerpunt en boor hem uit.
Groeten, Willem van Noorden


Eric 08-03-06 10:12
--------------------------------------------------------------------------------
Het is me gelukt. Uiteindelijk toch zonder de conische bouten los te maken? Stuurslot los was voldoende. Daarna kon ik door met een hamer en blokje hout onder het stuur te tikken de zaak lostikken. 
Dyane 6 1968 - AC 626 bleu cristal (12v)
Dyane 4 1969 - AC 626 bleu cristal (6v)
Dyane 6 1981 - AC 442 rouge de castille (12v)
Acadiane 1983 - AC 077 jaune citroën (12v)