Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Acadiane restauratie  (gelezen 5841 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline dezilverlinde

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 21
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
Acadiane restauratie
« Gepost op: 27-12-2013 09:13 »
Dag allen,

Ik ben Frank en in het bezit van een mooie Dyane 4 uit 1974. Gerestaureerd in 2011.
Afgelopen voorjaar heb ik n acadiane gekregen. Verrot chassis en een redelijke (slechte) koets.
Eindelijk een begin gemaakt met de roestauratie... (was eigenlijk van plan de boel te slopen en een franse harde aca te kopen, om me zo een boel tijd en geld te besparen).
Toch maar begonnen met slopen van het linker achter scherm en het rotte omega profiel. Wat een drama, overal 3 a 4 lagen metaal fijn over elkaar heen gepuntlast. Echt overal roest dus. Al slopende kwam ik op het idee om de sikaflex lijm methode eens uit te proberen op dit wrak. Voordeel, kost niet veel. Dus ik aan de slag met goed zincor staal, slijptol, lijmtangen en sikaflex. Ik slijp alle niet dragende delen die rot zijn weg, en lijm daar mooie profielen, strips en plaatjes in. Lekker frobelen en uitproberen of ik het zaakje zo netjes kan repareren. Inmiddels is het contour van het linker achterscherm weer hersteld en roestvrij. Netjes naden afkitten en lakken.
En dan in het magazijn op zoek naar nieuwe omega profielen en dergelijk plaatwerk.
Ik hou jullie op de hoogte!

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Acadiane restauratie
« Reactie #1 Gepost op: 27-12-2013 15:12 »
En foto's Frank! We willen graag foto's zien bij je tekst!
Goed bezig zo te lezen!!  :D
Dyane: een wereldwonder