Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand  (gelezen 129542 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Acahenri

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 140
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Oterleek
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #75 Gepost op: 16-10-2012 01:15 »
Ik had het plan nog even langs te komen. Ik zou naar het HY magazijn en dan is het Dyane magazijn niet ver meer (vanuit Alkmaar gezien).
Achteraf bleek ik niet zo veel HY spul nodig te hebben (op een klein onderdeeltje na dat per post kan). Ik wilde nog wel gaan voor de gezelligheid in de beide magazijnen maar m'n vriendin wees me op de hoge brandstofprijzen in combinatie met mijn platte portomonnee  :'(

Die platte portomonnee is ook de reden dat ik nog met mijn huidige schokbrekers probeer door de APK te komen (half november).
« Laatst bewerkt op: 16-10-2012 01:19 door Acahenri »
Acadiane '83, met achterbank en omgekeurd naar personenauto. En een HY '67, een Méhari '77 en als 'modern' blik: Een Citroën Berlingo Multispace 2006.

Offline Tuur

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 141
  • voor foto's:https://www.mijnalbum.nl/Album=PIPHBQS4
    • foto's van de restauratie
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
  • 5. Woonplaats: Eindhoven
  • 6. Provincie: Noord-Brabant
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #76 Gepost op: 18-10-2012 13:35 »
Succes met de APK! Hopelijk kom je er door heen.

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #77 Gepost op: 18-10-2012 17:12 »
I'm with ^  ;)

Offline Jeroen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 640
    • Schermertreffen
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #78 Gepost op: 19-10-2012 18:55 »
Volgens mij was het jouw HY die we laatst tegenkwamen bij de Stad van de Zon... Klopt dat?
Dyane 6 1968 - AC 626 bleu cristal (12v)
Dyane 4 1969 - AC 626 bleu cristal (6v)
Dyane 6 1981 - AC 442 rouge de castille (12v)
Acadiane 1983 - AC 077 jaune citroën (12v)

Offline Acahenri

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 140
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Oterleek
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #79 Gepost op: 21-10-2012 22:29 »
Volgens mij was het jouw HY die we laatst tegenkwamen bij de Stad van de Zon... Klopt dat?
Klopt! Momenteel is hij boodschappenwagen en woon-werkverkeer.
Ik krijg hem momenteel niet in m'n loods omdat het gras voor de inrit zompig is. Mijn huisbaas heeft het noodzakelijke bestratingwerk om butgettaire redenen naar volgend voorjaar verplaatst  :-\
De HY rijdt pas sinds afgelopen juli dus tot een paar weken terug was het geen probleem, maar met die regen van de laatste tijd...

Maar ook heb ik nu op die plek even lekker de ruimte aan mijn Acadiane te werken. Volgende maand APK en er zit nogal wat werk aan (wist ik). Wat de APK betreft het linker draairaam en het ruitenwissermechanisme.
Voor de problemem die ik daarbij tegenkom zoek ik hier even een geschikt topic of maak er een.
Acadiane '83, met achterbank en omgekeurd naar personenauto. En een HY '67, een Méhari '77 en als 'modern' blik: Een Citroën Berlingo Multispace 2006.

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #80 Gepost op: 10-11-2012 07:37 »
Beste mensen, vandaag is het weer magazijndag !  :)
Dus heb je zin en tijd, kom gezellig langs !

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #81 Gepost op: 16-11-2012 10:11 »
Ik was het bijna vergeten, maar bij deze alsnog een kort verslagje met foto's uiteraard.
De ochtend begon lekker, en wel doordat we er op tijd waren, en het even rustig was.
Hierdoor konden we de nieuwe koffie-corner voorzien van zeil, om het wat netter te maken, en schoon te houden.
De eerste liter bizon kit was niet zo'n succes, maar de vlug gehaalde tubes kit werkte wel goed.  :D



Daarna kwamen de eerste "klanten", en uiteraard even hun voitures bewonderen



Ook Jo was er weer met zijn prachtige Dyane



Vervolgens hebben we e.e.a. verhuisd; de bruine '69 koets is opgeslagen bovenop het rek



Hierdoor bleef het chassis staan, wat natuurlijk ook leuk is voor een foto van de fotograaf van die dag !
En niet alleen een goede fotograaf, de jongste zoon van de secretaris toonde ook hele goede sleutel aspiraties !
Dat belooft nog wat voor de toekomst !



Maar omdat het bovenop het rek al vol stond met koetsen, hebben we de 2 slechtste eraf gehaald, welke worden "kort gezaagd".
We slijpen de beste hoeken en stukken eruit, en de rotte restanten zijn voor de oud ijzer verzamelaar voor recycling.



Daarna hebben we wegens een beetje plaats gebrek, de 2 koetsen maar tijdelijk bovenop het '69 chassis gezet. Iets voor carnaval ?



Tot de volgende !
« Laatst bewerkt op: 16-11-2012 10:24 door Marcel »

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #82 Gepost op: 10-12-2012 13:18 »
Afgelopen zaterdag was weer de laatste magazijn dag van 2012.
Het jaar is weer voorbij gevlogen lijkt het, maar gelukkig hebben we weer een goed magazijn jaar gehad.
Veel verkocht, ingekocht, gesleuteld en ook goed opgeruimd.
Zo ook de 8e, waarbij we lekker bezig zijn geweest, doordat het een rustige magazijn dag was.

De dag begon prachtig, bij het zien van Quinten in zijn Dyane, rijdend naar het magazijn, met de opkomende zon, het rijp op de bomen, de witte sneeuw....



Vervolgens leek het wel, of Sinterklaas ook langs geweest was bij de DVN, want er waren weer mooie nieuwe onderdelen binnen gekomen;
Achterlicht glaasjes, knipperlichten vóór, en jawel, nieuwe contactsloten !



Ondertussen begint de nieuwe koffie-bar meer vorm te krijgen, inclusief sfeer verlichting !



En we waren weer erg blij met een paar extra handjes die hielpen bij het demonteren, en voor hen die de linker Dyane herkennen, weet wie het is  :D



Dus 2012 zit er bijna weer op. Nog 1 laatste foto. En dan hopen we u volgend jaar te mogen begroeten in ons magazijn.



Via deze weg wensen wij u allemaal prettige feestdagen toe, en een goede gezondheid voor 2013.
« Laatst bewerkt op: 10-12-2012 13:20 door Marcel »

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #83 Gepost op: 12-01-2013 18:42 »
Zo, de eerste DVN magazijndag van 2013 is weer een feit !
Uiteraard wil ik u, en allen van de DVN, uiteraard het allerbeste toewensen voor het nieuwe jaar !
Dat we gezond en wel weer mogen gaan genieten van al het goede wat op uw pad mag komen.
En zeker veel veilige en plezierige kilometers gewenst voor u en uw Aca & Dyane.

Dat deze eerste magazijndag niet onopgemerkt is voorbij gegaan, kunnen veel van onze leden beamen, want het was vandaag weer erg gezellig druk.
Dit kwam grotendeels door de overheerlijke vers gebakken olie- en appelbollen van Quinten, want ze smaakte weer heeeerlijk.





Ja, de parkeerplaats stond aardig vol dit keer. P.s. links op de voorgrond het eerdere werk van de opruimdag; helaas veel rot-oud-ijzer  :(



En die drukte was binnen gezellig merkbaar;



En tot onze hele blijde verrassing, was ook onze voorzitter; Harold Willem van Noorden er ook ! (2e van rechts op de foto)
Hij was met Cor en Michel mee gekomen, wat erg leuk was.



En vandaag is ook de nieuwe koffietafel dan eindelijk af. De lampjes branden, de koffie pruttelt en de thee is warm.
En als u geniet van uw koffie met iets lekkers erbij, hebben we op het lees-plankje altijd nog wat lees-voer erbij.  :D



En als toetje 'op de oliebol'; een zeer fraaie Acadiane op bezoek  :)
Uiteraard altijd leuk om uitgebreid 'bandjes te trappen', en bij de Aca mocht het zeker gezien worden.



Tot de volgende keer; de 2e zaterdag van februarie zijn we er weer, en ook dan hebben we weer iets lekkers......
Maar dat mag Quinten u vertellen!
« Laatst bewerkt op: 13-01-2013 09:58 door Marcel »

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Informatie met betrekking tot het magazijn van de DVN
« Reactie #84 Gepost op: 12-01-2013 20:52 »
Ik voeg ook nog wat fotootjes toe. Ik kan nu alvast verklappen dat de tweede zaterdag van februari mijn zelfgemaakte snert op het magazijn te verkrijgen is. Dus als je al niet voor onze prachtige onderdelen in het magazijn komt, kan je ook mijn snertsnert komen proeven.. ;D
Kijk bij de foto's hieronder vooral eens goed naar de foto van Jo's Dyane. Kijk eens naar de spiegeling van Menno en de blikken van iedereen die terecht Jo's Dyane bewonderen! Ja, er is een hoop moois te bewonerden op onze magazijndagen!
Dyane: een wereldwonder

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #85 Gepost op: 01-02-2013 14:38 »
Aanstaande zaterdag 9 februari neem ik voor tussen de middag traditioneel mijn zelfgemaakte erwtensoep mee!
Kom genieten van onze koffie, koek en snert. Dan kan je gelijk de benodigde onderdelen meenemen.
Dyane: een wereldwonder

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re:Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #86 Gepost op: 09-02-2013 07:47 »
Zo, ik heb mezelf warm aangekleed, want het is weer winter's koud buiten. En aangezien we in het magazijn geen kachel hebben...
Maar gelukkig hebben we wel lekkere warme snert, koffie, thee en we heten u een warm welkom vandaag.
Oja, en een rode zakdoek natuurlijk, want het is wel carnaval in het zuiden !!!  ;D

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re:Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #87 Gepost op: 09-02-2013 20:12 »
Zo, de dag zit er weer op! En het was weer een leuke dag!
Er waren slechts enkele klanten, maar Jo en Gerbrand hebben weer lekker mee geholpen, en niet te vergeten Walter en zoon.
Dus er is weer een 'klus' bijna af; een klapluik om de balie nog langer te maken;



Snelle actie foto van onze vice-voorzitter, en de klep; die  moet alleen nog ff geschilderd worden, maar dat is voor de volgende keer.



Natuurlijk niet te vergeten; de snert smaakte heerlijk ! Dank je wel Quinten.



De pan was dan ook snel leeg  :D



En natuurlijk hebben we ook onze neus nog even buiten gestoken, om de voitures weer eens te aanschouwen... 8) 8) 8)



Dat was het weer voor vandaag.
Tot de volgende keer.
Alaaaaaaffff.
« Laatst bewerkt op: 09-02-2013 20:18 door Quinten »

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #88 Gepost op: 09-02-2013 20:16 »
Ja en koud was het! Maar ook heel vrolijk, Marcel met zijn zakdoek en feestneus...oh nee, zijn neus was rood van de kou... ;D. Alle gekheid op een stokje: ondanks de kou, sneeuw(storm) en mist toch naar het magazijn gegaan met mijn erwtensoep. En we waren met een paar en er kwamen ook zowaar nog klanten: zelfs uit België en uit Lunteren! Dus uit alle windhoeken. Jo nam voor bij de koffie zijn overheerlijke croissants, dus niets stond een goede magazijndag in de weg! Vandaag ook was het de eerste keer met onze nieuwe, ingerichte koffiehoek.
Marcel heeft zich op timmerwerk gestort en de klep aan de balie is nu af (Marcel plaatst daar nog foto's van). Jo heeft weer een flink aantal verrotte deuren gestript voor de onderdelen. Mark heeft flink opgeruimd bij de carrosseriedelen en de slechtste delen uitgezocht en verder geordend. Gerbrand en Walther kwamen ook nog langs en zij hebben met allerlei klusjes geholpen. Ik heb alle losse onderdelen van de portieren en achterklep uitgezocht, geordend en gegroepeerd in bakjes gedaan met opschrift. Voortaan lopen we zo naar de juiste schap en kunnen daar in één oogopslag de juiste onderdelen pakken.
Er is nog een hoop te doen, dus kom vooral eens langs: neem je lijstje met wensen voor onderdelen mee en kom ook nog een uurtje helpen!
Op 9 maart ga ik een bijzondere cake bakken, dus extra reden om te komen proeven.
Dyane: een wereldwonder

Offline Tuur

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 141
  • voor foto's:https://www.mijnalbum.nl/Album=PIPHBQS4
    • foto's van de restauratie
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
  • 5. Woonplaats: Eindhoven
  • 6. Provincie: Noord-Brabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #89 Gepost op: 05-03-2013 01:17 »
Beste vrienden,

Na een stilstand sinds november 2012 rijdt mijn oranje bolide weer sinds 2 weken (nadat hij éindelijk goedgekeurd werd!). Daarom mag ik jullie allen ook het heugelijke nieuws verkondigen: ik ben er 9 maart weer bij tijdens de altijd o-zo gezellige, maar óók zeer leerzame openmagazijn-dag!

Ik hoop jullie allen weer te zien!!

Groetjes en tot zaterdag!!

Tuur