Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Poll

Wij willen graag weten hoeveel deelnemers er zullen deelnemen aan de puzzelrit. Dus vandaar de volgende vraag: Neem jij deel aan "de Smokkelrit"?  Je kan je keuze later ook nog wijzigen als de plannen zijn veranderd.

Ja, ik ben er bij ! Of het nou goed of slecht weer is.
5 (50%)
Ja, ik ben er bij ! Maar het hangt wel van het weer af.
1 (10%)
Nee, ik ben er niet bij ! Ik heb geen tijd.
1 (10%)
Nee, ik ben er niet bij ! Ik hou niet van puzzelritten/toertochten
0 (0%)
Misschien
3 (30%)

Totaal aantal stemmen: 9

Poll gesloten: 31-10-2011 22:46

Auteur Topic: 2011 - 30 oktober - Puzzelrit "De smokkelroute" DVN  (gelezen 23196 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Acahenri

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 140
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Oterleek
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Ik probeer erbij te zijn maar ik ben momenteel druk met het fixen van het plaatwerk onder m'n voorruit  :-\
Dus ik heb 'misschien' ingevuld want als het niet op tijd klaar is kom ik dus niet.

Ook het starttijdstip wordt tricky want ik ben de avond ervoor op een feest bij Utrecht. Kan laat worden  :P

Maar ik slaap in mijn Aca (alstie klaar is dus) dus hoef niet uit Alkmaar te komen zondag.
(Daarom kom ik dus ook niet in een andere auto want daar kan ik niet in slapen).
Acadiane '83, met achterbank en omgekeurd naar personenauto. En een HY '67, een Méhari '77 en als 'modern' blik: Een Citroën Berlingo Multispace 2006.

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Jammer dat ik zo weinig roestgaten in de carrosserie en het chassis heb, anders had ik voldoende verstopplaatsen gehad voor de contrabande: sigaretten, koffie, boter...
Het is een oldtimerrit, dus we moeten wel smokkelen toch?
Of is smokkelen met de puzzelrit ook toegestaan? ::)
Ik heb er zin in,
tot zondag
Dyane: een wereldwonder

Offline mark

  • DVN bestuur
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 33
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Goirle
Er werden ook koeien gesmokkeld..ik weet alleen niet of een dyane hier zo geschikt voor is.
Je kunt in Postel heerlijke kaas kopen en abdijbier. Hier werd vroeger ook mee gesmokkeld. Dus als je echt wil smokkelen, ga je gang.  ;D ;D

Offline Acahenri

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 140
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Oterleek
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Ik probeer erbij te zijn maar ik ben momenteel druk met het fixen van het plaatwerk onder m'n voorruit  :-\
Dus ik heb 'misschien' ingevuld want als het niet op tijd klaar is kom ik dus niet.

Ook het starttijdstip wordt tricky want ik ben de avond ervoor op een feest bij Utrecht. Kan laat worden  :P

Maar ik slaap in mijn Aca (alstie klaar is dus) dus hoef niet uit Alkmaar te komen zondag.
(Daarom kom ik dus ook niet in een andere auto want daar kan ik niet in slapen).
Helaas, ik ga het niet redden. Die gaan veel plezier!
Acadiane '83, met achterbank en omgekeurd naar personenauto. En een HY '67, een Méhari '77 en als 'modern' blik: Een Citroën Berlingo Multispace 2006.

Offline Jeroen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 640
    • Schermertreffen
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Wij kunnen ook helaas niet komen... :-[
Dyane 6 1968 - AC 626 bleu cristal (12v)
Dyane 4 1969 - AC 626 bleu cristal (6v)
Dyane 6 1981 - AC 442 rouge de castille (12v)
Acadiane 1983 - AC 077 jaune citroën (12v)

Offline Roel

  • 18-DD-53
  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
  • Mooi rood is niet lelijk
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
Hoi Allemaal,

ik vond het een hele leuke rit, door een prachtige omgeving. Het fantastische weer droeg daar natuurlijk veel aan bij, vele mooie uitzichten staan weer op mijn netvlies.
En ik ben de thee vergeten af te rekenen bij het eindpunt.  :-[
Wie ben ik die, pakweg, 1,80 verschuldigd? Daar kun je toch weer bijna een liter benzine voor kopen.
Bedankt allemaal voor de gezelligheid.
groeten,
Roel
« Laatst bewerkt op: 30-10-2011 21:01 door Roel »

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Ik kan het niet anders dan heel erg eens zijn met Roel: een prachtige route, mooie herfstkleuren, slechts één oude aftandse smokkelMercedes gezien en verder heel veel Dyane's en Acadianes!

En Roel: Jouw navigator en pechtvogel van de dag  :'( :( :'( :( (ik zei de gek) verzorgde deze dag toch jouw natje en droogje omdat we zo'n goed gelegenheidsteam Amsterdam/Rotterdam vormden?

Voor de niet aanwezigen: voordat ik arriveerde bij het vertrekpunt begaf de draadboom van mijn Dyane het. Rook onder het dashboard, rook uit het rooster voorop, rook uit de motorkap! Snel alles af en kijken of er geen brand was ontstaan. Dat was gelukkig niet zo, maar geen leven meer in Dyaantje...
Roel arriveerde snel als reddende Engel en geholpen door Cor hing mijn Amsterdamse Dyane snel aan de rode Rotterdamse dame van Roel. En zo werd het Amsterdam/Rotterdamteam geboren, dat helaas door de vergeten foto's niet in de top drie mee heeft kunnen doen. ??? ;D
Dyane: een wereldwonder

Offline Jeroen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 640
    • Schermertreffen
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Pfff.... dan heb ik in het begin van het jaar toch mazzel gehad met mijn draadboom. Ik had verder geen schade.
Heb je al een idee hoe de kortsluiting is ontstaan? Ik schat dat het kwam van de koplampen voor. Daar waar ze door het spartbord gaan. Ik heb daar nu een stukje waterslang in gedaan en daar de kabels doorheen gevoerd. Heb bij mijn andere Dyane ook wel eens kortsluiting gehad. Orzaak was ook de draden van de koplampen, maar hier waren deze tegen de uitlaat aan gekomen.
« Laatst bewerkt op: 31-10-2011 19:43 door Jeroen »
Dyane 6 1968 - AC 626 bleu cristal (12v)
Dyane 4 1969 - AC 626 bleu cristal (6v)
Dyane 6 1981 - AC 442 rouge de castille (12v)
Acadiane 1983 - AC 077 jaune citroën (12v)

Offline Roel

  • 18-DD-53
  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
  • Mooi rood is niet lelijk
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
Tja, het was een memorabele dag, dus. Vooral omdat Marcel op het eind opmerkte dat mijn achterlichtje ineens heel zacht gaat branden als ik rem... Jawel, ook dat duidt op kortsluiting, en terug naar huis heb ik veiligheidshalve maar niet meer geremd... Nu nog zoeken naar de sluiting. Maar toch overheerst de nasmaak van een mooie dag.
Roel

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Het was absoluut een mooie dag en een mooie rit.
Ten eerste om te zien, dat er best een goede opkomst was bij aanvang op de golfclub. Zeker ook de gezichten van de dames en heren golfers; die zijn ons soort voitures niet echt gewend...  ;D
Desondanks smaakte de koffie & thee MET een lekkere warme cakie / brownie heerlijk. Dank aan de uitnodigende organisator !
Helaas was het minder goed nieuws voor team Niessen. Gelukkig leeft de Dyane nog.
Ennu Roel; je had me al eens verteld van je achterlichten hoe je het gedaan hebt, echter, met alle respect, pas goed op, want voor je het weet heb je ook kortsluiting en dan ben je ook ver van huis...
Afijn, de rit begon best goed, en gaande weg kregen we de smaak goed te pakken, al bleven sommige foto's lastig te zoeken.
Ook enkele malen verkeerd gereden hoort erbij, maar dat wisten we nog van de vorige keer.
Het aantal zandweggetjes / bospaden waren vollop aanwezig, al dan niet favoriet voor team Aca Ac088.  :(
Hij moest nog een erg grondige poetsbeurt krijgen voordat ie in winterslaap gaat, maar het extra zand stuur ik wel op per envelop naar de organisatoren ;D
De stop halverwege bij de Abdij was wederom erg prettig. Gezellig bij elkaar, beetje keuvelen over de rit, broodje smos of zakje friet met een ijsje na smaakte heerlijk door al die boslucht.
Alleen gaan wij volgende keer niet als laatste weg, want ook daar bleek 1 persoon zijn koffie of thee ook niet afgerekend te hebben... Wie het weet, mag het zeggen.  :o
Vervolgens zijn we lekker verder getourd en kwamen we bij de uitkijktoren inderdaad nog wat ander gekwaak tegen. Dus vrolijk zwaaiend en waggelend elkaar gegroet.
Na nog wat foute routes, en onderling overleg bereikten we voorspoedig het einde na een vrij lange rit.
Ondanks dat we als middelste equipe arriveerden, bleken we een voorlopig goede eind uitslag te hebben.
Dit bleek dan ook wel tijdens de eind uitslag; we waren 2e geworden.
Tja, tegen 4 paar ogen kunnen wij niet op. Desondanks vondt ik het enorm sportief wat de vrouw van de secretaris deed. Complimenten.
Maar ook complimenten voor Mark en Willem, welke een zeer mooie rit hadden uitgezet.
Prachtig geslaagd.
Dank je wel aan iedereen die mee gedaan heeft.
Volgende keer weer?!!!

Offline Xantinus-Acatootje

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 26
  • https://xantinus-acatootje.hyves.nl/
    • Volg de belevenissen van Catootje!
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
Het was inderdaad een hele mooie dag, al hebben Theo en ik weinig gebakken van onze eerste DVN-puzzelrit... Bedankt voor de prima organisatie en het prettige gezelschap, we hebben weer een hoop mooie plekjes in Nederland en België ontdekt!

Ik heb een paar foto's op internet gezet: https://xantinus-acatootje.hyves.nl/album/67906434/DVN_Najaarsrit_2011/kr-Ior1N/fotos/1433226976/0/gQ2B/?ga_campaign=photoItemEntry_PhotoBox_Profile_Photo
Wie vult aan met foto's van onderweg? Ben benieuwd!

Tot een volgende keer!
Sandra.


Offline Tuur

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 141
  • voor foto's:https://www.mijnalbum.nl/Album=PIPHBQS4
    • foto's van de restauratie
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
  • 5. Woonplaats: Eindhoven
  • 6. Provincie: Noord-Brabant
Na het zien van die prachtige foto's (complimenten aan Sandra en Theo en anderen) heb ik nu toch wel erg veel spijt dat ik mn motor uit elkaar aan het halen ben met als gedachte dat ie straks beter gaat lopen. Had er namelijk graag bij willen zijn.
Fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben gehad! Volgend jaar ben ik er zeker bij!
« Laatst bewerkt op: 06-11-2011 20:37 door Tuur »

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Tuur, houdt daarom onze agenda goed in de gaten op dit forum!
Hopelijk kan je reparaties aan je Dyane beter plannen dan ik... :'( :'(

Hierbij overigens ook nog een aantal foto's van de tourtocht. Doordat ik erg geconcentreerd bezig was in de Rode Dyane van Roel als bijrijder heb ik amper foto's gemaakt.
De dag stond overigens in het teken van rode Dyanes: zoals je ziet deden er drie exemplaren mee met de rit. We ontmoetten onderweg ook nog een rode Dyane!
« Laatst bewerkt op: 09-11-2011 20:39 door Quinten »
Dyane: een wereldwonder

Offline Tuur

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 141
  • voor foto's:https://www.mijnalbum.nl/Album=PIPHBQS4
    • foto's van de restauratie
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
  • 5. Woonplaats: Eindhoven
  • 6. Provincie: Noord-Brabant
Ook leuke foto's Quinten! Ziet er stoer uit, die route over zandpaden!

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Ja, dat was het ook!  :o Zo keek een kruipende toyota huppelup (weet ik veel welke) op het zandpad in de spiegel en kroop geschrokken gauw naar de kant om onze snel rijdende en vliegende Dyane met Roel aan het stuur door te laten!  8)
Dyane: een wereldwonder