Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Pluizen  (gelezen 4384 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Victor

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 197
Pluizen
« Gepost op: 11-09-2011 06:54 »
Dat de Dyane een fantastische auto is, daar hoef ik niemand hier van te overtuigen. Maar ze heeft af en toe wat eigenaardigheden. De mijne blaast nu pluizen uit de ventilatiegaten.

Het zijn pluizen van verteerd schuimrubber. Met die stukjes schuimrubber zijn de ventilatieopeningen links en rechts in het dashboard afgedicht. Omdat ik de ventilatieroosters gesloten had pufte de wolken schuimrubberschroot uit het vaste middelste ventilatiegat dat vlak bij de ruit boven het asbakje zit.

Het is dus geen ernstig probleem. Mijn vraag is eigenlijk hoe ik er nieuwe afdichtingen in kan zetten. Ik heb het dashboard er nog nooit uit geschroefd. Wat voor problemen kom ik tegen als ik dat een keer ga doen?


Offline Jeroen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 640
    • Schermertreffen
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Pluizen
« Reactie #1 Gepost op: 11-09-2011 10:12 »
Als er troep komt uit de verwarming voor de ramen (die sleuf in het midden van raam) komt waarschijnlijk het schuimrubber uit de verwarmingsbuizen. Als het uit de luchttoevoer komt links en rechts zijn de afdichtingen verweerd. Deze kan je vervangen voor die tochtafsluiters die je ook voor deuren in woningen gebruikt.
Dyane 6 1968 - AC 626 bleu cristal (12v)
Dyane 4 1969 - AC 626 bleu cristal (6v)
Dyane 6 1981 - AC 442 rouge de castille (12v)
Acadiane 1983 - AC 077 jaune citroën (12v)