Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Glas knipperlicht voor (uit het oude forum)  (gelezen 6127 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jeroen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 640
    • Schermertreffen
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Glas knipperlicht voor (uit het oude forum)
« Gepost op: 24-08-2009 20:44 »
Auteur glas knipperlicht voor
Roel  04-04-09 23:31
--------------------------------------------------------------------------------
wil ik vandaag het glas van het kinipperlicht links voor vervangen, kom ik op een raar probleem uit. Let op;
het glaasje is voor links voor. ALs ik het voor de "unit" hou, wijzen de schroefgaatjes vanuit mijn positie naar rechts, dus "langs" de auto.
Echter, waar de schroefjes de "unit" in moeten, wijzen naar links. Bestaan er twee verschillende soorten knipperlichteN, ik kan het me niet voorstellen?

Roel


Harry
Woonplaats: Apeldoorn 06-04-09 21:30
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Roel,
Ja het is echt waar De glaasjes zijn verschillend. Gewoon omdraaien lukt niet en leidt tot de door jou beschreven situatie. Ik heb ook uitsluitend rechter reserveglaasjes. Dus als je nieuwe koop effe goed oplette. Volgens mij zijn er ook nog twee verschillende units op de markt. Losse glazen kosten rond de 10 euri en complete sets 25 a 30 euro.

 
Roel 06-04-09 22:30
--------------------------------------------------------------------------------
He Harry,
bedankt voor je reactie. Zit het verschil in het bouwjaar misschien, of heeft het te maken met de betreffende fabrikant/en, indien het er meerdere zijn.
Was het maar zo eenvoudig als met de achterlichten.......

 
jeroen 07-05-09 23:29
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb voor mijn aca op de Citromobile een nieuw knipperlichtglaasje (links) gekocht voor 4 euro !!
 
 
Dyane 6 1968 - AC 626 bleu cristal (12v)
Dyane 4 1969 - AC 626 bleu cristal (6v)
Dyane 6 1981 - AC 442 rouge de castille (12v)
Acadiane 1983 - AC 077 jaune citroën (12v)