Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Taxeren voor de verzekering  (gelezen 5269 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vert Jade

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 126
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
  • 5. Woonplaats: Enschede
  • 6. Provincie: Overijssel
Taxeren voor de verzekering
« Gepost op: 19-04-2010 21:17 »
Hier maar eens een topic openen over het taxeren van je Dyane/Acadiane voor de verzekering.
Omdat ik de Dyane vrijwel dagelijk gebruik, er toch wel wat in geinvesteerd heb, en de auto steeds zeldzamer wordt, heb ik een All-Risk verzekering via Citro Klassiek (tegenwoordig Klassiek Totaal). Omdat de vorige taxatie 3 jaar geleden was en verliep, heb ik de Dyane vorige week opnieuw laten taxeren.
De taxatie van 3 jaar geleden was grondig; de Dyane ging op de brug, chassis, bodem en dorpels werden gecontroleerd, speling op wielen en stuur etc. Daarna een beoordeling van de buitenzijde en interieur, afgesloten met een proefrit. Dit duurde destijds een klein uurtje, en de Dyane werd toen (in 2007) op € 3.500,-- getaxeerd.
Deze keer heb ik een taxateur genomen uit Enschede; de beste man is al op leeftijd, maar taxeert enkele honderden malen per jaar in dienst van Vredestein en de Onschatbare Klassieker. Hij kwam aan huis, en heeft de papieren even doorgenomen. Daarna naar buiten, een rondje om de auto, even het interieur bekeken, onder de motorkap gekeken en dat was het. Na 20 minuten en € 100,- armer werd de auto door hem getaxeerd op € 3.250,- Toen ik opmerkte dat ie 3 jaar geleden hoger was getaxeerd deed ie niet moeilijk en maakte er weer € 3.500,- van. De beste man heeft niet eens de onderzijde bekeken! Ik was hier toch wel verbaasd over, en vraag mij af of iemand op basis van zo'n vluchtige inspectie een reële waarde kan inschatten.
Zijn hier op het forum meer bezitters die hun auto hebben laten taxeren, zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
Citroën 2CV6 Charleston, NV-GN-36, rood/zwart, 1986
Citroën C2 1.4 VTR, zwart, 2004
Citroën Berlingo XTR VTI120, beige, 2010

Offline Basvaneerden

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 138
    • Mijn foto site
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
Re:Taxeren voor de verzekering
« Reactie #1 Gepost op: 19-04-2010 23:43 »
Ik zit er ook over na te denken voor een all-risk/ vol casco te nemen. Zeker na het harde werk en de zeldzaamheid van een dyane.
De dyane is een godin om in te rijden.

Offline Jeroen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 640
    • Schermertreffen
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Taxeren voor de verzekering
« Reactie #2 Gepost op: 19-04-2010 23:45 »
Ik zat er ook aan te denken mijn "nieuwe" Dyane uit 1969 All-risk te laten verzekeren. Zeker omdat het niet echt veel duurder is dan een WA-verzekering.
Dyane 6 1968 - AC 626 bleu cristal (12v)
Dyane 4 1969 - AC 626 bleu cristal (6v)
Dyane 6 1981 - AC 442 rouge de castille (12v)
Acadiane 1983 - AC 077 jaune citroën (12v)