Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Enkeltraps carborateur revisie tips  (gelezen 10453 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline dyanemaniac

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 100
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
Enkeltraps carborateur revisie tips
« Gepost op: 21-09-2009 15:57 »
ik kwam onderstaande link tegen van de nsu club. blijkbaar zitten er op die auto'tjes soortgelijke carburateurs. niet 100% gelijk, maar genoeg om deze informatieve site even te vermelden.

https://www.nsu4.info/Techniek/techniek05.html
« Laatst bewerkt op: 26-09-2009 23:25 door Jeroen »

Offline Victor

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 197
Re:enkeltraps carb. revisie tips
« Reactie #1 Gepost op: 21-09-2009 19:05 »
De carbu vind ik een van de meest moeilijke componenten van de Dyane. Ik laat het liefst het onderhoud aan de garage over want ik ben een lafaard. (luiaard?) Dat gepiel met de delicate onderdelen van zo ongeveer de duurste component van de auto kost me dan een paar tientjes in de paar jaren. So what?

Offline dyanemaniac

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 100
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
Re:enkeltraps carb. revisie tips
« Reactie #2 Gepost op: 21-09-2009 20:42 »
ach, ik ga ook niet zeggen dat iedereen nu zelf zn carb moet reviseren, maar een carb reviseren is niet zo gek moeilijk hoor. (even er van uitgaande dat we geen nieuwe bussen voor de asjes hoeven te monteren) het is het afstellen dat moeilijk kan zijn/is.

reviseren is niet meer dan uit elkaar halen schoonmaken, (liefst) ultrasoon reinigen en weer in elkaar zetten met een nieuwe pakking, acc. pomp menbraam etc.

en ach, als je een paar keer gewoon geklooit heb, lukt dat afstellen ook wel. maar je kan het idd aardig verklooien

Offline Basvaneerden

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 138
    • Mijn foto site
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
Re:enkeltraps carb. revisie tips
« Reactie #3 Gepost op: 25-09-2009 12:58 »
Ik heb de (enkeltraps)carburateur van mijn dyane zelf gedaan. Het is prima te doen, kost alleen een beetje tijd. De tweetrap carb van mijn burton was lastiger.
De dyane is een godin om in te rijden.